2024 Mayıs Ayı eTwinning Çalışmamız

2024 Mayıs Ayı eTwinning Çalışmamız

05.06.2024 117

 

MAYIS AYI eTwinning ETKİNLİKLERİ

For eTwinning Day,  we started our preparations at the end of April. Firstly, we decided what we will do and we shared the tasks among  leader students. Then, leader students created small teams with volunteer students to perform their tasks.

Our task sharing is below.

eTwinning  günü için hazırlıklarımıza Nisan ayı sonunda başladık. İlk olarak neler yapacağımıza karar verdik ve lider öğrenciler arasında görev paylaşımı yaptık. Sonrasında lider öğrenciler görevleri yerine getirmek için istekli öğrencilerle küçük ekipler oluşturdular. Görev paylaşımımız aşağıdadır.

e-mayıs2

 

Firstly, ZE. AY. prepared a guest list and identification badges on SenTeacher for all party helpers.

İlk olarak ZE.AY. bir davetiye listesi ve yardımcı öğrenciler için Sen Teacher da yaka kartları hazırladı.

e-mayıs2

 
 AR.AK. prepared an invitation card for us on Canva. He glued it on a red paper.

AR.AK. Canva da bizim için bir davetiye kartı hazırladı. Onu kırmızı bir kağıda yapıştırdı.

e-mayıs2

 Other invitation cards were prepared by younger students in the fifth grade for eTwinning Day.

You can see them as video by clicking the link below.

https://youtu.be/qH_DKYu7iKs

Diğer davetiye kartları eTwinning günü için beşinci sınıftaki  öğrencilerimiz tarafından hazırlanmıştır. Aşağıdaki linke tıklayarak onları video şeklinde görebilirsiniz.

https://youtu.be/qH_DKYu7iKs

e-mayıs1

 
 Then, we delivered them to invite our guests. In the picture below, you can see us while inviting our headmaster to our eTwinning Party.

Misafirlerimizi davet etmek için davetiye kartlarımızı dağıttık. Aşağıdaki resimde, bizi eTwinning partimize müdürümüzü davet ederken görebilirsiniz.

e-mayıs1

 
 On the other hand, NA. DO. ordered our cake with the help of her parents. While ordering the cake, she designed the top of the cake related to our project. She and her parents went shopping and bought paper cups, plastic plates and forks for us. 

Diğer taraftan, NA.DO. bizim için ebeveynlerinin yardımıyla pastamızı sipariş etti. Pastayı sipariş ederken, üzerini projemiz ile ilgili olarak düzenledi. O ve anne-babası alışverişe gittiler ve bizim için kağıt bardak, plastik tabak ve çatal satın aldılar.

e-mayıs1

 
 BE. PO. and YA. KE. created a small team and prepared the decoration materials (paper ornaments, balloon bunches, big project poster, a big coloring page)  all together. 

They wrote a banner in the stars by cutting and sticking. 

BE.PO ve YA.KE. küçük bir ekip oluşturdular ve hep birlikte süsleme materyalleri (kağıt süsler, balon demetleri, büyük proje posteri ve büyük boyama sayfası) oluşturdular.

Yıldızların içine keserek ve yapıştırarak yazı yazdılar.

e-mayıs1

 
 In the same days, our sixth graders painted coloring pages for eTwinning Day.

Aynı günlerde altıncı sınıflarımız eTwinning günü için boyama sayfalarını renklendirdiler.

e-mayıs1

                                                                                                                                                                                                            e-mayıs1    
 These were some of our coloring pages. We used them not only on our eTwinning board but also on  eTwinning day as decoration.

Bunlar boyama sayfalarımızın bazılarıdır. Bunları sadece eTwinning panomuzda değil, eTwinning gününde de süsleme olarak kullandık.

e-mayıs1

 
 One of our coloring page and our project logo were enlarged on Block Poster by  dividing into  pages. We glued them to each other.

Boyama sayfalarımızdan biri ve proje logomuz Block Poster de sayfalara bölünerek büyütüldü. Onları birbirine yapıştırdık.

e-mayıs1

 
 Then, we blew up our balloons and made  bunch of balloons.

Sonrasında, balonlarımızı şişirdik ve balon demetlerimizi hazırladık.

e-mayıs1

 
 While EN.AR. was managing the process, we hung our ornaments on the board in the class collaboratively.

EN.AR. süreci yönetirken, biz yaptığımız süslemeleri sınıftaki panoya elbirliğiyle astık.

e-mayıs1

 
 While we were hanging the eTwinning Day coloring poster ...

eTwinning Günü boyama sayfalarımızı asarken …

e-mayıs

 
 And our boards are ready ...

Panolarımız hazır…

e-mayıs

 
 While we were hanging our large project logo ...

Büyük proje panomuzu asarken …

e-mayıs

 
 While we were hanging, our bunches of balloons on the wall...

Duvarın üstüne balon demetlerimizi asarken …

e-mayıs

 
 We taped up our bunch of balloons on the wall using thick and large rubber bands and wide packing tape. Then, one of our friends stuck eTwinning stickers on the balloons.


Balon demetlerimizi duvara kalın ve geniş lastikler ve geniş bantlar kullanarak bantladık. Sonrasında arkadaşlarımızdan biri, balonların üzerine eTwinning çıkartmaları yapıştırdı.

e-mayıs

 
 The largest wall in our classroom is ready ...

Sınıfımızdaki en geniş duvar hazır…

e-mayıs

 
 While hanging on the paper ornaments over the interactive board...

Etkileşimli tahtanın üstüne kağıt süslerimizi asarken…

e-mayıs

 
 EL. ŞE and her small team were interested in the serving food.

EL.ŞE. ve küçük ekibi yiyecek servisiyle ilgilendi…

e-mayıs

 
 Our project products (wall gangings, cloth dolls, pen holders) were  arranged for exhibition in the corridor by  SI.ÇE and her small team. 

You can see them closely by clicking the link below.

Proje ürünlerimiz (duvar süsleri, bez bebekler, kalemlikler) koridorda sergi için SI.ÇE. ve ekibi tarafından düzenlendi. Aşağıdaki linki tıklayarak onları daha yakından görebilirsiniz.

https://youtu.be/xR9qeoeRB4U

e-mayıs

 
 They are helpers for exhibition in SI. ÇE's small team.

SI. ÇE. nin ekibindeki sergi görevlileri.

e-mayıs

 
 
 PARTICIPATION CERTIFICATE & FAREWELL PADLET (MAY)

Thank you for your participation and collaboration. It was an unbelievable experience for us. Our French partner prepared a participation template for our collaborators. Thank her again :)

e-mayıs2

 
 On the 9th May, we had a great party and delivered the certificates of our leader students.
e-mayıs2